skojardumedmig.blogg.se

Varför det är så jävla viktigt med vänner som tar ställning

Kategori: Allmänt

Ibland kan en helt oprovocerat bli riktigt illa behandlad av någon. Av någon du aldrig varit annat än snäll mot, av någon du kanske litade på, av någon som visste att de var elaka, att de gjorde fel mot dig- men gjorde det ändå. Någon som medvetet och upprepat sårar och sviker dig av ingen anledning alls. De finns de som lämnar dig kännande billig och värdelös för dina sårade känslor betydde ingenting för dem, och vad säger det om ditt värde? 

Det är då det är så jävla viktigt med vänner som tar ställning. Spelar ingen roll i vilken form det kommer. Ett argt meddelande, en hård blick, en vänd rygg, rent skälla ut personen i fråga i offentligheten, att aktivt sluta umgås… helt enkelt ta ställning. För det visar att mina känslor är värda någonting, är värda otroligt mycket för mina vänner. För när en har vänner som skäller ut någon för en i en packad klubb... vad säger det om mitt värde? 

En får tillbaka sitt värde i form av sina vänner som säger att det inte är okej att behandla dig så. Att du är värd mer. Utan dem hade jag definierat mitt värde utifrån den behandling jag fick. Nu är det jag som går med vinsten för jag har turen att ha så otroligt underbara vänner som er. Jag kan aldrig tacka er nog. 

Därför är det så jävla viktigt med vänner som tar ställning.

 
 
 
 
Kommentera inlägget här: