skojardumedmig.blogg.se

Från dagboken

Kategori: Från dagboken

Okej ska vi nu testa detta med att blogga. 

GUD SÅ STELT.
 
Jag har en kategori som jag skulle tycka vara kul att dela med mig av. Från dagboken. Jag har skrivit sjukt många dagböcker och ibland hittar jag små guldklimpar jag tycker särskilt mycket om. Här är en av dem:
 
Torsdag 13 mars 2008 (Jag är 12 år på mellanstadiet i Luleå)
 
"Fanny var förresten konstig idag. Hon var bara inte sig själv. Hon brukar skratta så att det smittar av sig, följa med oss, ha jätteroligt. Vi brukar skratta så mycket att vi faller. BOKSTAVLIGT. Men hon verkade tänksam och bekymrad kanske till och med ledsen. Jag tänkte att det kanske var för att jag hörde att Fannys kanin Stina var sjuk."
 
Tänk vad en oroade sig över, vad en skrev om i sina dagböcker på mellanstadiet. Det var så sjukt lätt, bara blåmärken på knän, flätor och spela kula i sandlådan. Minns den här dagen, fick aldrig reda på vad Fanny var ledsen över, men minns att hon var sig själv dagen efter. 
Kommentera inlägget här: