skojardumedmig.blogg.se

Är svag för killar med 90-talsfrilla

Kategori: Allmänt

90-talet... Alice är kanske 6 år? Lilla Alice blev inte kär, speciellt inte i killar. Vad är killar för något ens? Men så ser hon Titanic, filmen från 1997. Det är Leonardo Dicaprio, det är frisyren...
 
 
Något vrider sig i magen. Helt plötsligt hade du min fulla uppmärksamhet om du hade detta hår, fastän jag knappt förstod det själv. Den manliga karaktären med lite längre hår och mittbena var min absoluta favorit i vilken serie, film, program, vad som helst. Vilket var jobbigt eftersom det var gott om denna frippa på 90-talet.
 
 
Minns att mamma kände en kille som monterade ihop alla våra hyllor i vår lilla lägenhet på forskarvägen 1. Han hade denna frisyr och han älskade flädersaft. Drack det i mängder när han var hos oss och lärde mig hur man skulle hålla knytnävarna när man slogs. 
 
Håret delat på mitten eller lite snedbena gick också bra. Det viktiga var att det fanns en bena och lite längre hår som man ibland skakade ur ögonen. 2000-talet kom och den enda som fortfarande rockade frisyren var Johnny Depp. 
 
Men så kom 2014 och Alice är hela 18 år. Och 18-åriga Alice märker killar nuförtiden, kan till och med tycka de är ganska fina, ibland. För ungefär en vecka sen började hon se på Gilmore Girls, en serie som började just på 90-talets slut och inte riktigt hann med modeändringen. I denna serie finns denna kille:
 
 
SÅ. FIN. Det vred sig bekant i magen på mig och han hade min fulla uppmärksamhet. Så  nu har jag erkänt det. Jag är riktigt svag för killar med 90-tallsfrilla. Så om du någonsin vill ha mig så fixa ditt hår som killen ovan OCH JAG ÄR DIN. 
 
 
 
Kommentera inlägget här: